Консультаційний напрям
Професійна консультація - це система психологічного вивчення особистості здобувача освіти з метою надання йому обгрунтованих порад щодо оптимальних для нього напрямків і засобів професійного самовизначення. У процесі профконсультації здобувач освіти отримує допомогу, яка дає йому змогу уточнити свою профорієнтаційну позицію, спрямувати її на реальні для нього перспективи і засоби професійного самовизначення. Профконсультаційна робота спрямовується на допомогу здобувачу освіти в самопізнанні, розкритті психологічної структури різних професій і через це – на допомогу йому в самостійному зіставленні своїх можливостей із вимогами професійної діяльності. Здобувач освіти визначає для себе зміст і рівень розвитку своїх здібностей, дізнається про вимоги, що їх певна професія висуває до психологічної сфери особистості, і проектує себе в цю професію – виявляє, чи його здібності відповідають вимогам професії. Здобувач освіти також збагачує своє самооцінювання рисами своєї значущості й поважності як особистості, самоутверджується як особистість і часто змінює в позитивний бік своє ставлення до навчання і до свого безпосереднього соціального оточення. Консультації такого роду допомагають здобувачам освіти прийняти свої власні рішення, базуючись на одержанні інформації та особистих цінностях.
Головна мета профконсультацій полягає в допомозі вибору професії та виду діяльності на підставі вивчення індивідуально-психологічних характеристик, особливостей життєвих ситуацій, професійних інтересів, нахилів, стану здоров’я здобувачів освіти та з урахування попиту ринку праці регіону. Пропонуємо план професійних консультацій зі здобувачами освіти 8-11 класів.
План професійних консультацій з учнями 8-11 класів
Види професійних консультацій
|
Тематика професійних консультацій
|
Терміни проведення
|
Довідкова
|
1.Значення правильного вибору професії для суспільства і особистості.
2.Об’єктивні умови вибору професії.
|
Вересень-жовтень
|
Діагностична
|
1.Вивчення інтересів, нахилів, здібностей особистостості з метою виявлення професійної спрямованості.
|
Листопад-грудень
|
Формуюча
|
1.„Я-образ” у професії.
2.Попит професій на ринку праці нашого регіону.
3.Крок до професії в Україні.
4.Підліткам про працю.
5.Розвиток процесів самопізнання учнів (саморегуляція, самоконтроль, самоаналіз).
5.Подолання психічної напруги при переході до нового колективу.
|
Січень-
березень
|
Методична
|
1.Моя майбутня професія.
2.Я в світі професій.
3.Шляхи оволодіння професією.
4.Самопрезентація майбутньої професії.
|
Квітень-травень
|
|