Діагностичний напрям
Важливими питаннями системи професійної консультації є використання методик профконсультаційної психодіагностики, які допоможуть здобувачам освіти виявити актуальний рівень власних здібностей при виборі профілю навчання, оцінку своїх можливостей, визначити ступінь виразності тих або інших професійно важливих якостей, що зумовлюють подальший освітній шлях та підготувати їх до свідомого вибору майбутньої професії. Також за допомогою психодіагностичних методик здобувачі освіти краще зрозуміють і пізнають свої індивідуально-психологічні та вікові особливості, внутрішній світ, визначать інтереси, нахили, здібності та характерологічні риси. Пропонуємо найпоширеніші методики з вивчення професійних здібностей учнів, які дозволять провести профільний відбір до різноманітних профільних закладів освіти:
1. Анкета вивчення професійних намірів старшокласників (Л.М.Фрідман, Г.А.Пушкіна, І.Я. Каплунович).
2. Карта самооцінки вибору типу професії Є.А.Клімова.
3. Карта інтересів А.Є. Голомштока.
4. ОДАНІ-2 (орієнтовно-діагностична анкета інтересів-2 за Б.Федоришиним та С.Карпіловською).
5. Дослідження інтересів за допомогою анкети «Що мені подобається?» Л.А.Йоваша.
6. Методика виявлення і оцінки комунікативних і організаторських схильностей старшокласників (КОС – 2).
7. Опитувальник професійної спрямованості (ОПС) Д.Голланда.
8. Дослідження спрямованості особистості за допомогою орієнтовної анкети (ОА).
9. Виявлення та оцінка 16-ти факторів особистості (опитувальник Р.Кеттела).
10. Виявлення та оцінка лабільності і сили нервової системи (методика «Тепінг-тест»).
11. Методика Айзенка.
12. Тест структури інтелекту Р.Амтхауера.
|