Головна
Реєстрація
Вхід
П`ятниця
03.05.2024
10:25
Вітаю Вас Гість | RSS
Красноградський ліцей №1 ім.О.І.Копиленка Красноградської міської ради Харківської області

Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

 Профінформація 

З 19 по 23 квітня практичним психологом проведено тиждень психології "Пізнай себе - і ти пізнаєш весь світ, присвячений Всеукраїнському Дню психолога. Метою тижня було зниження психоемоційної напруги учасників освітнього процесу в умовах довготривалого карантину, розвиток творчих здібностей та активізація пізнавальної й інтелектуальної активності. Учні закладу брали участь у майстер-класах з виготовлення оберегів і Великодніх символів. Також створювали арт-малюнки з круп, ниток, гудзиків, пластиліну. Малювали пальчиками та долоньками. Також в рамках тижня проводився турнір "Віват, Інтелект". Вітаємо переможців: 1 міце - Погребняк Богдан (8-В) і Файфер Кирило (7-Б); 2 місце - Юрченко Володимир (10-Б); 3 місце - Подоляко Валерія (10-Б).

Класифікація професій (Е.А. Климов)

Тип професії

Вид діяльності

Приклади професій

Людина-природа

Вивчення, дослідження, вирощування, догляд, профі-лактика захворювань тощо

Геолог, хімік, агроном, селекціонер, садівник, зоотехнік, зоолог, лісник, рибовод, птахівник, інженер-океано-лог, біолог, геофізик, ветеринарний лікар, дресирувальник тварин тощо

Людина-техніка

Створення, монтаж, складання, управління, експлуатація, ремонт тощо

Водій, електрослюсар, токар, електрик, шахтар, монтажник, газозварник, ткач, металург, будівельник, машиніст тощо

Людина-художній образ

Художнє відображення дійсності, створення образів, відтворення, проектування, моделювання тощо

Архітектор, артист, скульптор, художник, письменник, кінорежисер, реставратор, дизайнер, модельєр, ювелір, маляр, перукар, кулінар, фотограф тощо

Людина-знакова система

Обчислення, підрахунки, упорядкування, збирання, аналіз та зберігання інформації, виконання креслень, переклади текстів тощо

Бухгалтер, економіст, кресляр, оператор, конструктор, телеграфіст, перекладач, математик, програміст, друкарка, бібліотекар тощо

Людина-людина

Виховання, навчання, управління. Обслуговування побутове, інформаційне, медичне, правове тощо

Вчитель, лікар, поліціянт, адвокат, офіціант, стюардеса, екскурсовод, адміністратор, кореспондент, продавець, тренер тощо

Тренінг розвитку профорієнтаційних знань старшокласників

 

Мета: формування загальної готовності до професійного самовизначення, активізація проблеми вибору професії, розвиток профорієнтаційних знань старшокласників та вміння презентувати свої знання і навички на ринку праці, розширення уявлення про світ професій та їхні особливості.

 

ХІД ТРЕНІНГУ

 

Вступ. Повідомлення теми та мети тренінгу.

 

  1. Вправа «Правила роботи групи».

 

Сьогодні ми проведемо нашу зустріч у формі тренінгу. Нагадаю вам, що тренінг – це метод психологічного впливу і навчання досвідом. Це чудова форма для налагодження відкритості і щирості у спілкуванні, де ми маємо змогу отримати нову інформацію, поділитися і обмінятися між собою знаннями. Цей вид роботи не передбачає правильних чи неправильних відповідей, для всіх нас важлива думка кожного з вас.

  • плідно попрацювати, нам потрібно виробити спільні правила роботи. Я пропоную такі (правила вивішуються на плакаті). Чи є в когось доповнення? Правила прийнято. Дякую. Кожен має їх дотримуватися.

 

1. Тут і тепер ..

2. Добровільність і активність.

3. Щирість у спілкуванні.

4. Чесність і правдивість.

5. Право на власну думку.

6. Доброзичливість у ставленні до інших.

7. Відвертість

8. Взаємопідтримка.

 

  1. Гра «Знайомство».

Уявіть собі, що ви зараз обираєте професію. Кожен із вас має сказати: «Мене звати…» і «Я мрію стати…».

- Як, на вашу думку, мрія може вплинути на подальше життя?

Гра дає змогу продемонструвати і проаналізувати найпопулярніші професії сьогодення.

 

3. Очікування учасників. Вправа «Чарівна скринька».

А зараз я пропоную вам написати на аркушах паперу (Учасникам роздаються невеликі аркуші паперу), чого саме ви чекаєте від тренінгу. Після цього кожен учасник зачитує свій напис і прикріплює аркуш на підготовлений тренером плакат із зображенням скриньки.

4.Інформаційне повідомлення.

У житті кожного є момент, коли необхідно прийняти для себе одне з найважливіших рішень – обрати справу до душі, за покликанням, тобто професію. Вибір фаху, вступ до самостійного трудового життя інколи недаремно називають другим народженням. Від того, наскільки правильно обрано життєвий шлях, залежить місце кожного з вас серед людей, задоволеність роботою, фізичне та психічне здоров‘я, радість і щастя… Звичайно, нікому не дано з абсолютною точністю встановлювати своє майбутнє, однак кожному до снаги визначити професію, з якою ви поєднаєте життя.

Є.А.Клімов запропонував класифікацію професій. Суть її полягає в тому, що, залежно від особливостей основного предмету праці, всі професії поділяють на п‘ять головних типів.

Професії першого типу – «людина-людина» - це професії продавців, учителів, лікарів, вихователів, журналістів, бібліотекарів тощо.

Професії другого типу – «людина-природа» - об‘єднують ботаніків, лісників, агрономів, ветеринарів та ін.

Професії третього типу – «людина-техніка» - це слюсарі, інженери, мотористи, швачки, водії, токарі, монтажники.

Ті, хто має справу з різними умовними знаками, шифрами, кодами, формулами, належать до четвертого типу професій – «людина-знакова система» - це коректор, друкар, програміст, кресляр, касир та інші.

Дизайнери, художники, композитори, скульптори, живописці – представники п‘ятого типу професій – «людина-художній образ».

 

5.Вправа «Мікрофон».

- Що ж означає саме поняття «професія»?

Усі названі поняття записують на ватмані і обговорюють.

Професія в перекладі з латинської означає «оголошую свою справу». У тлумачному словнику дається таке визначення: «Професія – це рід трудової діяльності, що вимагає відповідної підготовки і є для будь-кого основним джерелом існування».

 

6.Мозковий штурм.

Учасники діляться на дві команди. Їм дають ватман і маркери. Групи отримують завдання для обговорення:

А) для першої команди: «Наскільки важлива професія в житті людини?»;

Б) для другої команди: «Хто і що впливає на вибір професії?»

Усі варіанти записують на ватмані. Після цього вибирають спікера від кожної групи, який презентує проект.

 

 

 

 

 

 

7.Гра – розминка.

 

Учасники гри шикуються в шеренгу, і перший учасник починає рахунок.

Треба порахувати від 1 до 33, називаючи по одному числу. Ті, кому дістаються числа, які мають «3» або діляться на «3», їх не називають, а замінюють оплесками. Якщо хтось помиляється, він вибуває із гри. Тоді рахунок починається спочатку.

 

 

8.Вправа «День із життя».

Учасникам роздають аркуші різного кольору з назвами професій: продавець, програміст, водій, модельєр, ветеринар. Вони групуються по 3-4, відповідно до професій. Тренер дає завдання:

  • Скласти розповідь про типовий робочий день людини тієї професії, яка виділена в кожній групі. Ця розповідь має бути лише зі слів-іменників.

Наприклад, розповідь про робочий день учителя може бути такою: дзвінок-сніданок-дзвінок-урок-двієчники-запитання-відповідь-відмінники-перерва-вчительська-скандал-директор-урок-дзвінок-дім-ліжко.

 

9.Психогімнастика «Дотягнись до зірки».

 

- Сядьте зручно і заплющте очі. Зробіть три глибокі вдихи і видихи.

  • тепер уявіть собі зоряне небо. Зірки – великі і маленькі, яскраві і тьмяні. Погляньте уважно на них і виберіть найпрекраснішу зірку. Мабуть, вона схожа на вашу мрію, а можливо, це і є ваша мрія. Можливо, вона нагадала вам про хвилини щастя, радості і натхнення.

Ще раз помилуйтеся цією зіркою і спробуйте до неї дотягнутися. Намагайтеся щосили! І ви обов‘язково дістанете свою зірку. Вхопіть її і дбайливо покладіть перед собою. Запам‘ятайте, яка вона, яке світло випромінює. А тепер прислухайтеся до свого дихання, пригадайте, хто поруч із вами, і повертайтеся.

- Чи вдалося вам дотягнутися і дістати свою зірку? Якою вона була? Яке світло випромінювала?

 

10.Сучасна притча «Чашка кави».

Група успішних випускників престижного вишу, які зробили прекрасну кар‘єру, прийшла в гості до свого старого професора. Під час візиту розмова зайшла про роботу: випускники жалілися на численні труднощі та життєві негаразди.

Запропонувавши своїм гостям каву, професор пішов на кухню і повернувся з кавником і підносом, заставленим різноманітними чашками: порцеляновими, скляними, пластиковими, кришталевими. Одні були прості, інші – дорогі.

Коли випускники розбирали чашки, професор сказав:

- Зверніть увагу, що всі гарні чашки порозбирали, а прості й дешеві – лишилися. І хоча це нормально для вас – прагнути тільки найкращого для себе, але це і є джерело ваших проблем і стресів. Зрозумійте, що чашка сама по собі не робить каву смачнішою. Найчастіше – вона просто дорожча. А насправді, те, що ви хотіли, - це просто кава, а не чашка. Але ви свідомо обрали найкращі чашки, а потім розглядали, яка кому дісталася.

А тепер подумайте: життя – це кава, а робота, гроші, соціальний статус – чашки. Це лише інструменти для підтримання якості життя. Інколи, концентруючись лише на чашці, ми забуваємо насолодитися смаком самої кави.

Найщасливіші люди – не ті, які мають усе найкраще, а ті, які видобувають найкраще з того, що вже мають.

 

10.Вправа «Оголошення».

 

Подумайте, що ви вже зараз умієте робити, що допомогло б вам заробити гроші. Складіть оголошення «Шукаю роботу». Напишіть так, щоб зацікавити потенційних роботодавців. Перечитайте, поміркуйте, які з оголошень найцікавіші.

- Що ви відчули, зачитуючи своє оголошення? Чи важко було писати своє оголошення?

 

- Чи вдалося вам дотягнутися і дістати свою зірку? Якою вона була? Яке світло випромінювала?

 

12.Вправа «Формула професійного пошуку»

Учасників ділять на три групи. Кожна група складає порадник «Як правильно вибрати професію?», в якому мають бути відображені основні чинники, умови вибору професії, аспекти обґрунтованого професійного плану, враховані інтереси, здібності, стан здоров‘я, потреби суспільства.

Кожна група робить презентацію свого порадника.

 


Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

www.mon.gov.ua

Педпреса

https://sqe.gov.ua

http://dniokh.gov.ua

https://legalaid.gov.ua

Архів записів

Друзі сайту
  • Департамент ХОДА
  • КВНЗ "ХАНО"
  • НУШ
  • on-line навчання Prosvita
  • Всеукраїнська школа онлайн

  • Copyright MyCorp © 2024
    Зробити безкоштовний сайт з uCoz