Консультаційний напрям
Професійна консультація - це система психологічного вивчення особистості здобувача освіти з метою надання йому обгрунтованих порад щодо оптимальних для нього напрямків і засобів професійного самовизначення. У процесі профконсультації здобувач освіти отримує допомогу, яка дає йому змогу уточнити свою профорієнтаційну позицію, спрямувати її на реальні для нього перспективи і засоби професійного самовизначення. Профконсультаційна робота спрямовується на допомогу здобувачу освіти в самопізнанні, розкритті психологічної структури різних професій і через це – на допомогу йому в самостійному зіставленні своїх можливостей із вимогами професійної діяльності. Здобувач освіти визначає для себе зміст і рівень розвитку своїх здібностей, дізнається про вимоги, що їх певна професія висуває до психологічної сфери особистості, і проектує себе в цю професію – виявляє, чи його здібності відповідають вимогам професії. Здобувач освіти також збагачує своє самооцінювання рисами своєї значущості й поважності як особистості, самоутверджується як особистість і часто змінює в позитивний бік своє ставлення до навчання і до свого безпосереднього соціального оточення. Консультації такого роду допомагають здобувачам освіти прийняти свої власні рішення, базуючись на одержанні інформації та особистих цінностях.
Головна мета профконсультацій полягає в допомозі вибору професії та виду діяльності на підставі вивчення індивідуально-психологічних характеристик, особливостей життєвих ситуацій, професійних інтересів, нахилів, стану здоров’я здобувачів освіти та з урахування попиту ринку праці регіону. Пропонуємо план професійних консультацій зі здобувачами освіти 8-11 класів.
План професійних консультацій з учнями 8-11 класів
Види професійних консультацій |
Тематика професійних консультацій |
Терміни проведення |
Довідкова |
1.Значення правильного вибору професії для суспільства і особистості. 2.Об’єктивні умови вибору професії. |
Вересень-жовтень
|
Діагностична |
1.Вивчення інтересів, нахилів, здібностей особистостості з метою виявлення професійної спрямованості. |
Листопад-грудень |
Формуюча |
1.„Я-образ” у професії. 2.Попит професій на ринку праці нашого регіону. 3.Крок до професії в Україні. 4.Підліткам про працю. 5.Розвиток процесів самопізнання учнів (саморегуляція, самоконтроль, самоаналіз). 5.Подолання психічної напруги при переході до нового колективу. |
Січень- березень
|
Методична |
1.Моя майбутня професія. 2.Я в світі професій. 3.Шляхи оволодіння професією. 4.Самопрезентація майбутньої професії. |
Квітень-травень |